سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

پاکسازی منطقه تفریحی گنو در روز زمین پاک

پاکسازی منطقه تفریحی گنو در روز زمین پاک

پاکسازی منطقه تفریحی گنو

پاکسازی منطقه تفریحی گنو

مراسم بزرگداشت روز جهانی زمین پاک با محوریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان و ابتکار عمل رفتگران طبیعت استان و رسانه زیست محیطی هرمزگان در دعوت از رفتگران طبیعت شهرستان سیرجان و باشگاه دوچرخه سواری برنا روزپنج شنبه دوم اردیبهشت ماه با شکوه هر چه تمام تر انجام پذیرفت.

در این مراسم روابط عمومی ادارات استان و مدیران رسانه ای استان هرمزگان حضور داشتند که در ساختمان محیط زیست واقع در منطقه حفاظت شده کوه گنو صورت پذیرفت.

شروع مراسم و حرکت به سمت منطقه حفاظت شده کوه گنو ساعت ۷ صبح  پس از اجتماع مدعوین از درب اداره کل حفاظت محیط زیست آغاز گردید.

این دوستداران محیط زیست با سه دستگاه مینی بوس با عبور از راهی پر فراز و نشیب به ارتفاعات گنو انتقال یافتند.

روز زمین پاک در گنو

روز زمین پاک در گنو

لیکن اعضای تیم دوچرخه سواری برنا حد فاصل بین میدان تره بار تا دوراهی بابا غلام را رکاب زدند ودر این مراسم رکابزنی توسط پلیس راهور  اسکورت شدند و از دوراهی باباغلام در باقی مسیر به دیگر شرکت کنندگان پیوستند.

شایان ذکر است در بین رکاب زنان تعدادی خانم نیز دیده می شدند.

در نشست خبری با حضور روابط عمومی ادارات و خبرنگاران در بلندای کوه گنو، پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی

مهندس مجید وفادار مدیر کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در باره لزوم توجه به حفاظت از محیط زیست به ایراد سخن پرداخت و آماری از مقدار بارش سالیانه کشور و چگونگی مصرف آب در بخشهای مختلف کشاورزی، صنعت، شرب و… ارائه داد.

پس از اتمام نشست، مدعوین بصورت داوطلبانه اقدام به پاکسازی تفرجگاه گنو از زباله و پسماند  نمودند.

در این مراسم حدود ۷۰ نفر حضور داشتند و پس از گذشت حدود ۱ ساعت تعداد ٨۰ کیسه زباله جمع آوری و توسط محیط زیست از آن محل منتقل شد.

در پایان پس از گرفتن عکس یادگاری و پزیرایی، در میان شور و هیجان حضار مسابقه طناب کشی بین تیم محیط زیست و رفتگران طبیعت سیرجان و هرمزگان انجام شد و مراسم با اهدای جوایز طناب کشی به دوستداران محیط زیست پایان یافت.

جا دارد از اداره کل حفاظت محیط زیست استان، رسانه ها، صدا وسیما، برنامه در شهر جهت پوشش رسانه ای و همچنین از رفتگران طبیعت شهرستان سیرجان که از راه دور به این جمع پیوستند تشکرویژه شود.

بازدیدها: ۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *