سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش، تربیت انسان های صالح است

استاندار هرمزگان در مراسم بازگشایی مدارس:

اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان های صالح است

آغاز بازگشایی مدارس در هرمزگان

آغاز بازگشایی مدارس در هرمزگان

استاندار هرمزگان طی سوالی از دانش آموزان خواست، پاسخ دهند که “اگر استاندار بودند چه راهکارهایی را برای توسعه بیشتر استان تبین می‌کردند”.

دکتر جاسم جادری در آئین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر که در دبیرستان دخترانه شهید علیاس ناحیه یک بندرعباس با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، عنوان کرد: همه ظرفیت ها برای شروع پویا و بالنده سال تحصیلی جدید در خدمت آموزش و پرورش است.

وی افزود: قطعا بدون برخورداری از آموزش و پرورش پویا و کارآمد هیچ توسعه ای اتفاق نخواهد افتاد چرا که تربیت نیروی انسانی در گرو کارآمدی این مجموعه مهم است.

رئیس شورای آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش تربیت انسان های صالح است که این مهم در دین مبین اسلام بسیارمورد تاکید است.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: نتیجه سرمایه گذاری درآموزش و پرورش و بسیج همه ظرفیت ها به سمت این مجموعه متوجه کلیت توسعه است و هرچه در این راستا بیشتر تمرکز شود نتایج پربارتری را درپی خواهد داشت.

جادری در ادامه با طرح چند سوال خطاب به دانش آموزان، بیان داشت: در راستای تحولات و دستاوردهای غرورآفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه دیپلماسی از دانش آموزان می خواهم با تفکر و تامل بنویسند چه تدبیری باید اندیشه شود تا استان هرمزگان در دوران پساتحریم بتواند از ظرفیت های خود در رشد و پویایی اقتصاد ملی بهره بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین از دانش آموزان می خواهم جایگاه آموزش و پرورش در توسعه را تبیین کنند و بنویسند اگر استاندار بودند چه برنامه ای را برای استفاده حداکثری از فرصت های موجود در استان برای توسعه خصوصا در دوران پسا تحریم در پیش خواهند گرفت.

استاندار هرمزگان در پایان با قدردانی از خدمات مدیرکل و مجموعه آموزش و پرورش استان برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید آرزوی موفقیت کرد.

آغاز به کار ۱۵ هزار کلاس درس در هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم از آغاز به کار ۱۵ هزار کلاس درس در این استان خبر داد.

علی‌ کرمپور ضمن قرائت پیام وزیر آموزش و پرورش و تبریک فرا رسیدن ماه مهر، از همه تلاش‌ها در امر بازگشایی مطلوب مدارس قدردانی کرد و گفت: امروز در حالی به استقبال ماه مهر آمده‌ایم که خدمتگزاران مردم در مجموعه آموزش و پرورش همه تلاش خود را در قالب پروژه مهر به کار گرفته‌اند تا دانش‌آموزان عزیز با آرامش خاطر سال جدید تحصیلی را آغاز کنند.

وی افزود: آموزش و پرورش یک مجموعه مردم نهاد است و بدون شک برخورداری از جامعه توسعه یافته نیازمند اهتمام ویژه به مهمترین رکن آن یعنی آموزش و پرورش است که همه باید برای توسعه و تعالی این مجموعه، در امر تعلیم و تربیت سهیم باشند.

وی در ادامه با اشاره به جزییات شروع سال جدید، اظهار داشت: امسال در مجموع با دوره پیش دبستانی ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در دوره‌های مختلف تحصیلی در سه هزار و ۵۲۶ مدرسه در قالب ۱۵ هزار و ۱۶۸ کلاس درس سال جدید تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

وی یادآور شد: ۱۴ هزار و ۲۶۷ معلم نیز در سراسر استان راهبری امر خطیر تعلیم و تربیت را برعهده دارند که باید گفت همه امکانات و ظرفیت‌ها بسیج شده است تا سال تحصیلی پویا و بالنده‌ای را فراروی خود داشته باشیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش هرمزگان در همین راستا از مجموعه شورای آموزش و پرورش استان خاصه رئیس شورا نیز قدردانی کرد و گفت: مدیریت مطلوب و همراه با تدبیر شورا که همه ظرفیت‌ها را به سمت آموزش و پروزش سوق داد در فراهم شدن بستر مناسب برای سال تحصیلی جدید بسیار راهگشا و کارگشا بود.

آموزش در مدارس باید بار تربیتی داشته باشد

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه ساحت‌های شش گانه تربیت باید با هم توسعه پیدا کنند، گفت: آموزش در مدارس باید بار تربیتی داشته باشد.

حمیدرضا کفاش اظهار داشت: همه فرهنگیان و مسئولان دست‌اندرکار تعلیم و تربیت باید در امر تربیت دانش‌آموزان سهیم باشند و نباید امر تربیت فقط متوجه مربیان پرورشی باشد.

وی تصریح کرد: در پروسه جریان‌سازی تربیت اجتماعی باید شش ساحت تربیت به شکل یک فرایند موثر در امتداد یکدیگر به کار برده شود تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

این مسئول ادامه داد: در نظام آموزشی کشور نیز آموزش باید بار تربیتی داشته باشد و همه در این امر خطیر و مهم مسئول هستند زیرا تربیت انسان با روند تک ساحتی برای جامعه آسیب‌زا و چالش‌برانگیز است‌.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همین راستا با تأکید بر اینکه نگاه فراگیر و جامع به فعالیت‌های پرورشی در یک فرایند به هم پیوسته، قطعاً در خروجی کار نتایج موثری را برخواهد داشت، خاطرنشان کرد: علم و ایمان دو بال تفکیک‌ناپذیر در مسیر تربیت نیروی انسان هستند و اگر این دو وجه مهم باهم نباشند انسان تک بعدی نمی‌تواند مسیر سعادت و کمال را در جامعه پیش بگیرد.

به گفته کفاش، بیشترین مصیبت‌های جهان امروز نیز که به عینه شاهد آن هستیم ناشی از همین غفلت و تربیت انسان تک ساحتی و تک بعدی است چرا که تربیت موثر و اصولی انسان در گرو رشد متوازن است.

وی اضافه کرد: دانش و نماز هم باید در کنار یکدیگر باشند تا انسان را به سر منزل مقصود هدایت و جامعه را سعادت‌مند کند.

کفاش در همین راستا با اشاره به ضرورت برخورداری از نگاهی جامع به مقوله تعلیم و تربیت خاطر نشان کرد: سیره عملی بزرگانی همچون شهید رجایی، شهید بهشتی و شهید مطهری و … نشان می‌دهد این بزرگان پایه‌گذران تفکر تربیت چند ساحتی هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به یک اصل مهم تربیتی احترام به والدین را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیکی به والدین، تکریم بزرگان و احترام به معلم بستر کار تربیتی است و اگر از این مهم غفلت شود همه وجوه تربیت و پرورش انسان را به چالش خواهد کشید.

این مقام مسئول استفاده از ظرفیت شوراها، مشارکت مستمر دانش‌آموزان در فرایند اجرایی مدرسه، بهره‌گیری کامل از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان دانش‌آموزی را از جمله اولویت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برشمرد و بیان داشت: تجربه عینی نشان داده است اگر با اعتماد و تقویت حس خودباوری، امور اجرایی را به دانش‌آموزان واگذار کنیم شاهد این خواهیم بود که حتی از مسئولان نیز بهتر قادر به اداره امور هستند که این سرمایه بزرگی برای توسعه کشور است.

کفاش در پایان با اشاره به جایگاه استان هرمزگان در توسعه کشور، این خطه از میهن اسلامی را سرشار از استعداد و انگیزه عنوان کرد و گفت: فراهم شدن بستر رشد استعدادها نشان داده است فرزندان این استان شایستگی‌های فراوانی را در عرصه ملی از خود نشان داده‌اند که این یک ظرفیت بسیار ارزشمند در مسیر توسعه استان است.

بازدیدها: ۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *