سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

استاد محمدعلی بهمنی در بندرعباس آرام گرفت

استاد محمدعلی بهمنی در بندرعباس آرام گرفت

آیین تشییع و تدفین استاد بهمنی در بندرعباس

با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوبانی شهردار بندرعباس، نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، جمعی از هنرمندان و اهالی شعر و ادب کشور و استان در بندرعباس مراسم تشییع و تدفین استاد بهمنی در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صدف نیوز، نماینده ولی فقیه در استان طی سخنانی در این آیین گفت: مزار بهمنی بسان شمعی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده خواستار ایجاد یادمانی برای این چهره نامدار شد و بیان نمود: او در نیم قرن اخیر روح تازه و پرطراوتی در وجود جوانان این سرزمین پراکنده ساخت و باید بستری برای پرداختن مستمر به این شخصیت ممتاز فراهم آید.

اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این آیین گفت: از خانواده استاد بهمنی سپاسگزاریم که اجازه دادند پیکر ایشان در تالار شهید آوینی بندرعباس که یک مرکز فرهنگی در ساحل خلیج فارس است، به خاک سپرده شود.

اسمعیل جهانگیری افزود: خوب است از هم اکنون برای برپایی کنگره محمد علی بهمنی در بندرعباس برنامه ریزی و برای راه اندازی خانه ادبیات در بندرعباس اقدام شود.

وی تصریح کرد: محمد علی بهمنی شاعر غزل سرا، جمعه شب ۹ شهریور به دلیل سکته مغزی در سن ۸۲ سالگی چشم از جهان فروبست. استاد بهمنی در سال ۱۳۷۸ تندیس خورشید مهر را به‌ عنوان برترین غزل‌سرای ایران دریافت کرد و در سال ۱۳۸۳ همزمان با برگزاری ششمین کنگرهٔ سراسری شعر و داستان جوان در بندرعباس، نکوداشت محمدعلی بهمنی برگزار شد.

در ادامه محمد آشوری نماینده هرمزگان در خانه ملت هم در این مراسم گفت: امروز نقطه عزیمت فرهنگی خود را رقم می زنیم و بهمنی اگر چه زادگاهش در بندرعباس نیست اما خواستگاه و زادگاه شعر او بندرعباس است و لذا در جلسه‌ای که با خانواده استاد بهمنی داشتیم از ایشان خواهش کردیم که پیکر استاد در بندرعباس خاکسپاری شوند و با حجت الاسلام عبادی زاده هم صحبت کردیم و ایشان نیز استقبال ویژه‌ای کردند و لذا این درخواست به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم منتقل شد و امروز او را در بندرعباس تا آرامگاه ابدیش بدرقه می‌کنیم.

گفتنی است: در پایان حجت اشرف زاده از خوانندگان مطرح کشورمان نیز در سخنان کوتاهی از نقش استاد بهمنی در رشد و پیشرفت خوانندگان سراسر کشور و ترغیب آنان به حضور در تهران، چند بیتی از اشعار او را زمزمه کرد.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: بهمنی شاعر و غزل سرای بنام و چیره دست سرزمینمان با غزلها و ترانه های ماندگارش سالها برای اهل ذوق و هنر لحظات و خاطرات مانا و جاودانه ای را رقم زده و در دوره معاصر جان و روح تازه و دوباره ای را به غزل ایران بخشید ‌و امیدواریم که مقبره این هنرمند تبدیل به یکی از مکانهای مهم و جایگاههای ویژه و بکر فرهنگی هنری شهر بندرعباس شود چرا که در شهر بندرعباس با این همه ذوق و هنر سرشار از خلاقیت و فهم معنا یک مکان فرهنگی با نام یک فرهیخته بزرگ نداریم و قطعه مفاخر شهر هم‌خارج از شهر بندرعباس است که شهروندان نمی توانند هر ساعتی که بخواهند به آنجا مراجعه کنند چون مکان‌ در بهشت زهرای عمومی شهر است کما اینکه در شهرهایی مثل مشهد، شیراز یا کرمان بزرگان و مفاخر و شعرای بنام شهر در مرکز شهر دفن شده اند و یک پایگاه با اصالت ادبی هنری و فرهنگی ایجاد شده، به نحوی که هر ساله فستیوال ها و جایزه های ادبی بزرگی را با نام و یاد این بزرگان برگزار می نمایند.

در اولین شب خاکسپاری استاد محمد علی بهمنی، نشست شعر و گفتگوی ادبی در جوار مزار ایشان برگزار شد. در این مراسم که با اجرای مسلم محبی مسئول و معصومه مرشدی دبیر انجمن شعرو دریا همراه بود، جمع کثیری از شاعران هرمزگان و نیز شاعران مهمان از جمله اصغرکرمشاهی، اسماعیل ملایی، جانعلی خاوند، جهانگیر فیروزی، پرویز خسروی، یحیی دهقانی، ابراهیم ضعیفی، اعظم گنجی، ایرج انصاری فرد، رویا محمدی، خاتون رییسی، اطهر قوامی، مهرنوش ایزدپرست، حدیث و پارسا عمرانی، ابراهیم خوشبخت، عبدالله خوشرفتار، شایان محسنی، جواد خاشعی، نیلوفرشاطری، صبا مرادی، فضیله یگانه، اقبال طهماسبی، نغمه حکمت شعار، سید ابراهیم حسینی، محمود نارویی و اصغر ملایی حضور داشتند.

در این مراسم ضمن گرامیداشت نام و یاد استاد بهمنی، شاعران به قرائت آثار خود پرداختند. خانواده گرانقدر استاد بهمنی نیز با حضور در مراسم از یکایک شاعران حاضر قدردانی کردند. همسر محترم استاد ضمن ابراز خرسندی از محل مزار استاد بهمنی گفت: با دیدن جمع حاضر اندک تردیدهایم هم نسبت به دفن پیکر پاک استاد در این مکان از بین رفت و نیز با تشکر از حاضرین در محفل شعرخوانی افزود: این حضور و این دورهمی در اولین شب خاکسپاری برای من بهترین هدیه ی ممکن بود.  گفتنی ست مسلم محبی مسئول انجمن شعرو دریا در پایان مراسم از برگزاری مراسم نکوداشت استاد بهمنی در اواخر شهریورماه خبر داد.

ساعت: ۱۰:۵۹ قبل از ظهر - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰

بازدیدها: ۳۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *