سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

می توان آسیب های اجتماعی را با ایجاد بسترهای فرهنگی به حداقل رساند

می توان آسیب های اجتماعی را با ایجاد بسترهای فرهنگی به حداقل رساند

انجمن هنرهای نمایشی ایران شعبه هرمزگان

نشست هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی ایران شعبه هرمزگان با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس صبح سه شنبه ۲ مردادماه، در محل سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

به گزارش صدف نیوز، در ابتدای این نشست حسین کریمی رییس انجمن هنرهای نمایشی هرمزگان درباره تاریخچه انجمن نمایش هرمزگان، مطالبی ایراد نمود. رئیس هیئت مدیر انجمن هنرهای نمایشی عنوان کرد: با توجه به نبودن سالن تخصصی نمایش دو سالن تخصصی این شهر که به همت و پیگیری هنرمندان توسط شهرداری ساخته شده متاسفانه هنرمندان از استفاده آن محروم می باشند.

وی درخواست هنرمندان در زمینه استفاده از مکان های تخصصی تئاتر در فضاهای فرهنگی شهر را به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس، ارائه نمود و خاطرنشان ساخت: مکان های فرهنگی به عنوان سخت افزارهای فرهنگی، نیازمند نیروی انسانی خبره و تخصصی به عنوان نرم افزار می باشند که این امکان در انجمن های هنری به صورت حرفه ای با بیشترین اثر گذاری برای خدمت رسانی و اثر گذاری در جامعه وجود دارد.

در این جلسه همچنین دیگر اعضای هئیت مدیره انجمن دیدگاه ها و نظرات خود را بیان نمودند.

حامد رضوانی عضو هئیت مدیره درخواست طراحی رویدادهای بین المللی در حوزه نمایش و هنرهای بومی محلی را به شورا ارائه‌ داد و یادآوری نمود: برای ایجاد پدافند فرهنگی نیاز به برخورد فرهنگی در جامعه می باشد و با اقدامات آموزشی و ایجاد بسترهای فرهنگی و اجتماعی می توان معضلات و آسیب های اجتماعی را به حداقل رساند.

در ادامه عباسی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر از اقدامات انجمن هنرهای نمایشی تشکر نمود و در خصوص واگذاری و بر گرداندن مکانهای تخصصی هنرمندان قول مساعد داد و ضمن تاکید به سازمان فرهنگی ورزشی در خصوص تعمیر و بازسازی پلاتو شهر واقع در پارک شهید دباغیان، نظارت در خصوص بازسازی به صورت تخصصی را در دستور کار قرار دادند.

سرکار خانم فریده عامری دیگر عضو شورای شهر در ادامه گفت: امیدواریم با تشکیل مستمر این جلسات و بهره گیری از نظر کارگروه های تخصصی فرهنگی هنری شهر، بتوانیم خدمات فرهنگی بهتری به شهروندان ارائه نماییم.

سید رضا موسوی عضو شورای اسلامی شهر نیز در ادامه اظهار داشت: نیازمند تدوین دستورالعمل قانونی و برنامه اجرایی بر اساس شرح وظایف شهرداری در حوزه فرهنگی هنری برای حمایت از هنرمندان می باشیم و مراجع هنری شهر مثل انجمن هنرهای نمایشی بهترین مرجع برای شناسایی هنرمندان جهت حمایت هستند.

ساعت: ۰۳:۵۳ بعد از ظهر - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳

بازدیدها: ۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *