سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

بهره برداری از ۹ پروژه شهری عیدانه به مناسبت دهه امامت و ولایت در بندرعباس

شهردار بندرعباس خبر داد:

بهره برداری از ۹ پروژه شهری عیدانه به مناسبت دهه امامت و ولایت در بندرعباس

نشست خبری شهردار بندرعباس

شهردار بندرعباس در نشست خبری با اصحاب رسانه، پروژه های عیدانه شهرداری بندرعباس از عید قربان تا عید غدیر را تشریح کرد و از افتتاح بازار دام بندرعباس تا دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش صدف نیوز، مهدی نوبانی اظهار داشت: پروژه هایی در قالب طرح عیدانه از عید غدیر تا عید قربان در سطح شهر بندرعباس افتتاح یا کلنگ زنی می شود. این پروژه ها شامل ۹ پروژه عمرانی و تفریحی است. بودجه‌ تقریبی این پروژه‌ها افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی پروژه‌های این دهه را کلنگ‌زنی بازار دام، افتتاح پیست دوچرخه‌سواری، افتتاح خیابان آزادگان، بازگشایی خیابان اسلام‌آباد، زیباسازی بافت فرسوده (منزل شهید آرمات)، کلنگ‌زنی زمین ورزشی پیامبر اعظم (ص)، پیاده‌راه سلامت بوستان خلیج‌فارس، افتتاح زیرگذر تقاطع شهید مدافع حرم رضا زارعی و افتتاح پل مدافع حرم عبدالحمید سالاری عنوان کرد.

شهردار بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش درباره مشکلات حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: بارها شده که من و همکارانم سوار اتوبوس و تاکسی شدیم و با شهروندان گفت‌وگو کردیم، اما رسانه‌ای نشد، چون اعتقاد داشتم مردم نمی‌توانند جلوی دوربین به‌راحتی صحبت کنند.

نوبانی در ادامه افزود: در زمان مسئولیت من، ۲۴ دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه ون خریداری و ۱۴ دستگاه اتوبوس از وزارت کشور وارد حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵ دستگاه اتوبوس داخل خط ناوگان عمومی فعال هستند، ابراز کرد: تعدادی از این اتوبوس ها خراب شده بودند و با صرف هزینه ۲۵ میلیارد تومان، تعمیرات آن‌ها انجام شد.

شهردار بندرعباس در ادامه بیان  کرد: تعداد ۱۵ ون نیز وارد حمل و نقل عمومی شده  است. البته تعدادی از ون های قبلی هم تعمیر شد و دوباره به چرخه خدمات برگشته و در حال حاضر در برخی خطوط به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند.

شهردار بندرعباس در ادامه سخنانش گفت: این تعداد اتوبوس جوابگوی خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان نیست و به اتوبوس‌ها و تاکسی‌های بیشتری نیاز است، اما توان شهرداری بندرعباس به همین میزان است.

شهردار بندرعباس خطاب به صنایع هرمزگان ابراز کرد: برای مردم، خیری داشته باشید و در حوزه مسئولیت اجتماعی، خدماتی را به جا بگذارید.

وی با اشاره به موضوع جمع‌آوری زباله اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری زباله مربوط به شهرداری است، اما گذاشتن زباله در ساعت تعیین شده جلوی درب منازل و داخل سطل‌‌های زباله نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و شهروندان هم باید در طول روز زباله‌ها را رها نکنند، زیرا خدمات‌رسانی با مشکل مواجه می‌شود.

نوبانی در ادامه ضمن اشاره به پروژه بازگشایی خیابان در کوی آزادگان با اشاره به حجم بالای بافت فرسوده در شهر بندرعباس، گفت: بازگشایی معابر یکی از طرح‌هایی است در بافت‌های دارای قدمت انجام می‌شود، بازگشایی معبر هم به افزایش امنیت محلات کمک می‌کند و هم ارزش املاک مردم را افزایش می‌دهد.

شهردار بندرعباس عنوان کرد: طی چند دهه گذشته محله آزادگان به دلیل پایین‌تر بودن از سطح دریا همواره در بارندگی‌ها دچار آب‌گرفتگی می‌شد بر همین اساس اجرای طرح سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی در این محله آغاز شده است.

وی گفت: برای اجرای طرح بازآفرینی در محله اسلام آباد و گل‌کنی مجبور به توافق با ۱۲ مالک شدیم و اصل را نیز در توافقات بر رضایت مردم قرار دادیم.

نوبانی با بیان اینکه در حال حاضر سه پل در سطح شهر بندرعباس به نام سه شهید مدافع حرم در دست احداث است، گفت: عملیات اجرایی پل شهید عبدالحمید سالاری به اتمام رسیده است و به زودی افتتاح خواهد شد این پل گره ترافیکی غرب بندرعباس را که در ساعاتی از روز منجر به گرفتاری مردم در ترفیک‌های یک ساعته می‌شد را باز خواهد کرد و ورودی و خروجی شهر بندرعباس را به هم وصل می‌کند.

شهردار بندرعباس در پایان با اشاره به اجرای طرح بهسازی و نورپردازی بوستان خلیج‌فارس موسوم به پارک جنگلی بندرعباس، گفت: با توجه به استقبال گسترده‌ای که مردم از پیست پیاده روی این مجموعه داشتند برنامه داریم تا این پیست را تبدیل به پیست تارتان کرده و به صورت رایگان در اختیار مردم بندرعباس قرار دهیم.

ساعت: ۰۴:۵۶ بعد از ظهر - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰

بازدیدها: ۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *