سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

نتایج بخش دختران هفتمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم اعلام شد

نتایج بخش دختران هفتمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم اعلام شد

برگزیدگان مسابقات قرآنی دانش آموزان

نتایج هفتمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزی در بخش دختران که به میزبانی بندرعباس برگزار شده بود اعلام شد و گروه دارالقرآن امام رضا (ع) استان خراسان رضوی ناحیه ۳ مشهد مقدس رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش صدف نیوز، هفتمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی در بخش دختران در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران بندرعباس و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در هرمزگان به کار خود پایان داد و و دارالقرآن الکریم امام رضا (ع)  ناحیه ۳ مشهد مقدس استان خراسان رضوی رتبه اول را کسب کرد.

همچنین دارالقرآن مرکزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان حائز رتبه دوم شد و استان های البرز و قم به صورت مشترک مقام سوم این مسابقات را کسب کردند.

میکائیل باقری مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه این مسابقات در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران بندرعباس اظهار کرد:  ۳۲ گروه در مرحله مقدماتی و ۱۶ گروه در مرحله نهایی این مسابقات حضور داشتند که پس از یک رقابت فشرده با داوری ۴ نفر از اساتید ملی نتایج اعلام شدند.

وی افزود: گروه دارالقرآن امام رضا (ع) ناحیه ۳ مشهد مقدس از استان خراسان رضوی رتبه اول، گروه دارالقرآن مرکزی اداره کل رتبه دوم و گروه‌های استان  البرز و قم  به طور مشترک رتبه سوم را از آن خود کردند.

افتتاحیه مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن‌های کشور با حضور سردار غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان عصر روز  پنجشنبه ۵ بهمن ماه بر عرشه ناو شهید رودکی با حضور ۱۶ گروه در بخش دختران آغاز و روز شنبه ۷ بهمن ماه اختتامیه آن در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد. مسابقات همخوانی قرآن کریم دانش آموزی در بخش پسران نیز از روز دوشنبه ۹ بهمن ماه آغاز می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز گفت: ۱۶ گروه از میان گروههای قرآنی دختران و ۱۷ گروه از میان گروههای قرآنی پسران دانش آموز از سراسر کشور در دو بخش جداگانه طی یک هفته در بندرعباس و به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان با هم به رقابت می پردازند.

محمد قویدل افزود: مراسم افتتاحیه این مسابقات قرآنی با حضور دختران دانش آموز از سراسر کشور بر روی عرشه ناو شهید رودکی در آبهای خلیج فارس برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزیدگان قرآنی کشور روز جمعه به میزبانی پردیس فرهنگیان آموزش و پرورش هرمزگان، در قالب هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی به رقابت پرداختند و داوران در هر بخش از مسابقات، تلاوت های گروهی را شنیدند و بر پایه قواعد مختلف قرائت، گروهها را مورد ارزیابی قرار دادند.

ترویج فرهنگ قرآنی هدف برگزاری مسابقات همخوانی قرآن کریم در هرمزگان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان نیز هدف از برگزاری مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی در استان هرمزگان را ترویج فرهنگ قرآنی در این استان دانست.

محمود غیبی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال میزبان هفتمین مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی دانش آموزان سراسر کشور و همچنین دانش آموزان کشور های جبهه مقاومت هستیم.

برگزیدگان مسابقات قرآنی دانش آموزان دختر

وی با اشاره به اینکه حضور ۱۷ گروه از پسران در مسابقات حتمی است افزود: در حال حاضر ۱۶ گروه از دختران در حال شرکت در این مسابقه هستند و هدف از برگزاری این دوره ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش قرآن در جامعه است.

معاون پرورشی و فرهنگی هرمزگان همچنین اضافه کرد: در کل کشور یک هزار نفر از مراکز دارالقرآن و مدارس در این مسابقه شرکت کردند که از این تعداد ۶۴ گروه به مرحله کشوری راه یافتند و از این ۶۴ گروه ۱۷ گروه پسران و ۱۶ گروه دختران به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

غیبی اذعان کرد: به دلیل دعوت از کشور های جبهه مقاومت افتتاحیه این مراسم  بر روی عرشه ناو شهید رودکی برگزار گردید و برای گروه دختران اختتامیه این جشنواره  در مرکز حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

وی با بیان اینکه از تمامی شرکت کنندگان در این دوره تقدیر به عمل خواهد آمد، گفت: در پایان مسابقات به گروه های برتر این جشنواره قرآنی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

محمود غیبی در پایان خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته جشنواره های قرآنی در شهرهای مقدس قم و مشهد برگزار شده است، اما با رایزنی های انجام شده و همچنین هدف اصلی برگزاری یعنی ترویج فرهنگ قرآنی در هرمزگان، این استان به عنوان میزبان انتخاب شده است، گفتنی است که این دوره مسابقات برای اولین بار در هرمزگان برگزار می شود.

ساعت: ۰۵:۰۷ بعد از ظهر - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷

بازدیدها: ۸۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *