سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

کاشت۳۰ اصله نهال جنگلی و بومی در کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس

به همت گروه کوهنوردان پنجه؛

کاشت۳۰ اصله نهال جنگلی و بومی در کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس

ماریا نظری – خبرنگار صدف نیوز:

گروه کوهنوردان پنجه به مدیریت محمود محمدی و رضا فیروزی با شرکت در طرح مردمی تولید و کشت یک میلیارد اصله نهال که توسط سازمان جنگلداری و اداره کل منابع طبیعی استان هرمزگان اجرا شده است، در تاریخ ۱۳ آذرماه۱۴۰۲، تعداد ۳۰ اصله نهال را در کوهستان پارک پنجه علی کاشتند.

این گروه مردمی کوهنوردی با اشاره به نقش درختان و اهمیت فضای سبز در محیط تفریحی کوهستان پارک پنجه علی هدف از این کار را؛ زیباسازی محیط و ایجاد فضای سبز بیشتر جهت رونق و آبادانی منطقه عنوان کردند.

نهال های بومی و جنگلی که توسط این گروه در فضای کوهستان پارک پنجه علی  کاشته شد شامل: کاسیا، اکالیپتوس، چریش، درمان عقرب، جم، کهور ایرانی، کنار، نخل زینتی، ختمی دریایی و… بود که مسئولیت آبیاری درختان کاشته شده را شخصا پذیرفتند و با هم قرار گذاشتند زمانی که برای ورزش و کوهنوردی به محیط کوهستان پارک می‌روند، خود درختان کاشته شده را آبیاری کنند.

مهندس کرد، رئیس جنگلداری بندرعباس در رابطه با طرح مردمی تولید و کشت یک میلیارد اصله نهال گفت: ما تلاش داریم به وسیله این طرح و با کمک مردمِ علاقه مند و نهادهای متولی که می‌توانند پس از کاشت، نگهداری از درختان را نیز بر عهده بگیرند؛ بخشی از اراضی منابع طبیعی را جنگل کاری کنیم.

ساعت: ۱۰:۲۰ بعد از ظهر - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱

بازدیدها: ۲۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *