سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

طی یکسال ۶۹ وقف جدید در هرمزگان به ثبت رسیده است

مدیر کل اوقاف هرمزگان در نشست خبری:

طی یکسال ۶۹ وقف جدید در هرمزگان به ثبت رسیده است

نشست خبری مدیرکل اوقاف هرمزگان

نشست خبری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان همزمان با اولین روز از هفته وقف برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی در این نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تقدیر از خبرنگاران مرتبط با این اداره کل، آنان را یاوران وقف در این حوزه نامید که با وقف قلم و وقت خود در ترویج این سنت حسنه مجموعه ی اوقاف و امور خیریه را یاری می کنند.

به گزارش صدف نیوز، وی با تشریح عملکرد یکساله ی اداره کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان تاکید کرد: جایگاه وقف در حال حاضر به حول و قوه الهی جایگاه خوبی است اما باید در ترویج این باور که وقف می تواند گره گشای بسیاری از نیازهای جامعه باشد، کوشا باشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: ۶۹ وقف جدید در طول این یک سال به ثبت رسیده است. همچنین در حوزه ی اخذ اسناد مالکیت موقوفات بیش از ۵۰۲ رقبه سنددار شده اند که این امر موجب صیانت و حفاظت از تصرف و تعدی می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعودی همچنین در حوزه ی فعالیت های فرهنگی اوقاف گفت: از ثمرات اجرای نیت واقفین خیراندیش استان می توان به راه اندازی موکب باب الحوائج علیه السلام در سامرا اشاره کرد، این موکب که با نیت عزاداری برپا شده است، خرمای باغات شهرستان حاجی آباد و آب لیموی باغات هشت بندی در آن جهت پذیرایی از زائرین اباعبدالله مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ۱۰ تا ۱۶ مهر ماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده، افزود: در هفته وقف، بالغ بر ۱۳۰ عنوان برنامه در نظر گرفته شده است، افزود: در سراسر استان ۷ هزار و ۷۵۵ موقوفه داریم که به دو دسته انتفاعی و منفعتی تقسیم می‌شوند.

مسعودی بیان‌کرد: غالب موقوفات استان، موقوفات انتفاعی هستند چنانچه امروزه بیش از ۴ هزار موقوفه تحت عنوان مسجد و ۶۰۰ باب نیز حسینیه وقف شده است..

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان، ادامه داد: تعداد موقوفات منفعتی که دارای درآمد یا قابلیت به درآمد رسیدن را دارند، ۲ هزار و ۵۴۰ موقوفه است که در حال حاضر از ۵۹۰ مورد از آن‌ها درآمد حاصل می‌شود و مابقی هنوز به درآمد نرسیده‌اند.

وی عنوان‌کرد: از لحاظ تعداد موقوفات دارای درآمد نیز شهرستان میناب در رتبه اول قرار گرفته و شهرستان بندرعباس دوم است.

مسعودی در ادامه ضمن اشاره به برنامه های آرامش بهاری، نشاط معنوی و قرار دوازدهم گفت: در راستای اجرای نیت وافقان، بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال و بیش از۳۶۳۶ بسته در برنامه قرار دوازدهم بین بهره مندان و نیازمندان توزیع شده است.

محمدعلی پویه رئیس اداره اوقاف شهرستان بندرعباس نیز در همین نشست خبری، ضمن تشریح برنامه های هفته وقف به غبارروبی امامزادگان، قبور شهدا، عیادت از بیماران، تجلیل از واقفین و خیرین، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، میز خدمت در نماز جمعه و… اشاره نمود.

در این نشست به سئوالات خبرنگاران پاسخ داده شد و در پایان از آنان تجلیل به عمل آمد.

ساعت: ۰۸:۰۴ بعد از ظهر - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱

بازدیدها: ۱۴۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *