سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

زنگ بازگشایی مدارس هرمزگان به صدا درآمد

زنگ بازگشایی مدارس هرمزگان به صدا درآمد

زنگ بازگشایی مدارس هرمزگان

همزمان با سراسر کشور و آغاز سال‌تحصیلی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲)، زنگ مهر و مقاومت با شعار «همه با هم یکصدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» برای ۴۳۰ هزار دانش آموز هرمزگانی در مدارس استان نواخته شد.

طی آیینی با حضور حجت الاسلام عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، مهندس دوستی استاندار هرمزگان، زارعی رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، نوبانی شهردار بندرعباس، باوقار مدیرکل نوسازی مدارس استان، خانواده معظم شهدا، خیرین، مسوولان استانی و جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان زنگ بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید به صورت نمادین در مدرسه دخترانه ابتدایی دولتی عادی محبوبه دانش به صدا درآمد.

دانش آموزان نور چشمان ملت و سرمایه کشور و امید ایران هستند

استاندار هرمزگان در آیین نمادین زنگ بازگشایی مدارس گفت: دانش آموزان نور چشمان ملت و سرمایه کشور و امید ایران هستند

به گزارش صدف نیوز، استاندار هرمزگان در این آیین بازگشایی مدارس با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با آغازین روزهای ماه مهر دارای یک پیام است، این دو مسئله سبب ماندگاری یکدیگر شده‌اند اگر رزم دانش آموزان در دفاع مقدس نبود این برگ زرین تاریخ کشور رقم نمی‌خورد و اگر دفاع مقدس نبود امنیت امروز نبود که دانش آموزان بتوانند با هویت خود و در آرامش تحصیل علم کنند.

وی افزود: امنیت امروز کشور حاصل برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان اسلام است اگر دفاع مقدس به عنوان برگی درخشان در تاریخ ایران اسلامی به ثبت رسید نتیجه رهبری امام راحل و تلاش‌های یک ملت برای ایستادگی در برابر استکبار بود.

وی گفت: در جنگ تحمیلی همه دنیا علیه ملت ایران جمع شده و متحد بودند تا کشور ما را به زمین بزنند اما تحت رهبری امام راحل اقشار مختلف ملت ایران از جمله قشر دانش آموز بسیج شد این از کیان کشور دفاع کنند.

دوستی با تاکید بر اینکه دانش آموزان نور چشمان ملت و سرمایه کشور و امید ایران هستند تصریح کرد: مسیر قوی شدن ایران از مدرسه قوی می‌گذرد باید تلاش کنیم و هر نوع فداکاری را در جهت پیشرفت کشور انجام بدهیم.

وی افزود: معلمان در رشد و تعلیم دانش آموزان محور اصلی هستند، دانش آموزان از معلمان خود الگو برداری کرده و به رشد علمی کشور آینده کمک کنند.

وی ادامه داد: آموزش در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری اولویت مهم ما در استان است، در حوزه سخت افزاری در دولت سیزدهم در سطح استان بالغ بر ۲ هزار کلاس درس جدید به ظرفیت قبلی افزوده شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: مهارت آموزی اولویت اصلی است در بعد دانشگاه‌ها هم دانشکده پزشکی در شرق و غرب استان از امسال دانشجو می پذیرد، عملیات اجرایی دانشگاه نفت، شیمی و متالورژی امسال آغاز خواهد شد و دانشگاه فرهنگیان استان نیز توسعه خواهد یافت.

وی توسعه پایدار را نیازمند تمرکز بر روی مسئله آموزش دانست و معلمان را رکن اصلی آموزش بیان کرد و بر لزوم توجه به این قشر زحمت کش تاکید کرد،در دولت سیزدهم مباحث مختلف و تصمیمات معطل زیادی از جمله رتبه بندی معلمان به سرانجام رسید اما تلاش بیشتری برای خدمت به فرهنگیان نیاز است.

انجمن اولیا و مربیان در مدارس تقویت شود

نماینده ولی فقیه در استان در آیین زنگ بازگشایی مدارس گفت: انجمن اولیا و مربیان در مدارس تقویت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نیز در آئین نواختن زنگ مدارس، با ذکر این نکته که امروز برای خانواده ایرانی روز با برکتی است، اظهار کرد: شعار انتخاب شده برای بازگشایی امسال ایدان قوی، مدرسه قوی انتخاب شده است این شعار به این معنی است که راه ایران قوی از مدرسه قوی می‌گذرد.

وی، با ذکر این‌نکته که نگاه‌ دوست و دشمن به مدارس ایران است، عنوان کرد: شما دانش‌آموزان با علم آموزشی و تلاش خودتان می‌توانید راه تحقق ایران قوی را هموارتر کنید که اقدامی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: مدرسه باید مظهر تربیت، صداقت، معنویت و دانش باشد اما دشمن می‌داند که با فتح مدارس ایران می تواند ایران را فتح کند به همین جهت برنامه‌ریزی‌هایی را برای به انحراف کشاندن مدارس ما تدوین کرده بود اما با شکست مواجه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس باعث شد که مدارس در این ایام نیز رنگ و بوی دفاع مقدس به خود بگیرند.

وی مطرح کرد: دانش‌آموزان نقش بسیار مهمی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند و عشق به آرمان و رهبر را در آن دوران معنا کردند اما امروز سنگرهای دیگری برای دانش‌آموزان وجود دارد که باید با تلاش فراوان مانند دوران دفاع مقدس پیروز شد.

امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: مثلث اساسی تربیت شامل خانواده، مدرسه و معلمین باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا انجمن اولیا و مربیان مدارس تشکیل و رابطه اولیا و مربیان برای ارتقاء سطح آموزش و تربیت دانش‌آموزان تقویت شود، که برای تحقق این امر نیازمند تدوین برنامه دقیقی از سوی اداره کل آموزش و پرورش هستیم.

لازمه ایران قوی داشتن مدارس قوی است

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم طی سخنانی با بیان اینکه در سالیان گذشته به اشتباه توجه‌ها و نگاه‌ها صرفا به مدارس خاص شده که از عدالت به دور است، گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مدارس دولتی و تقویت آنان شده است. چرا که لازمه ایران قوی داشتن مدارس قوی است.

محسن زارعی در آیین نمادین زنگ بازگشایی مدارس با اشاره به اینکه ساخت ایران قوی نیازمند مدارسی قوی با دانش آموزانی سخت کوش است گفت: دشمن به اینکه نکته به خوبی پی برده و در مقاطع مختلف تلاش‌هایی برای تعطیلی مدارس داشتند.

وی افزود: دانش آموزان باید در محیط مدرسه باشند تا بتوانند در کنار یکدیگر تحت مدیریت معلمان تربیت درست و اصولی در کنار علم آموزی مناسب را دریافت کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: همه باید دست در دست هم دهیم تا بتوانیم مدارسی قوی ایجاد کنیم و در این مدارس آموزش مناسب به دانش آموزان ارائه شود.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان با تلاش مسئولان باید از محرومیت آموزشی خارج شود و به یک استان پیشرو با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد تبدیل شود.

زارعی گفت: افتتاح هنرستان‌های جوار و کمک به مهارت آموزشی دانش آموزان امری قابل تقدیر است و نیاز است این رویه توسعه یابد.

وی با اشاره به لزوم توجه به مدارس دولتی گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به مدارس دولتی شده، در آموزش و پرورش تنوع زیادی در مدارس داریم در سالیان گذشته به اشتباه توجه‌ها و نگاه‌ها صرفا به مدارس خاص شده که از عدالت به دور است.

وی افزود: طبقه بندی برای نظام آموزشی و تعلیم و تربیت از عدالت به دور است و بر ما واجب است به مدارس دولتی در جهت توسعه عدالت آموزشی به مدارس دولتی توجه بیشتری کنیم تا دانش آموزان در تمام محلات به امکانات آموزشی مناسب دسترسی داشته باشند.

۴۳۰ هزار دانش آموز هرمزگانی راهی کلاس درس شدند

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به تبریک فرا رسیدن بهار تعلیم وتربیت گفت: امروز ۴۳۰ دانش آموز هرمزگانی در ۲۳ منطقه آموزشی با شور و نشاط همزمان با سراسر کشور راهی کلاس درس شدند.

قویدل با اشاره به اینکه ۲۸ هزار معلم تدریس دانش آموزان را برعهده دارند، افزود: این دانش آموزان در سه‌هزار و ۷۰۰ واحد آموزشی در قالب ۱۸ هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

وی افزود: در جهت توسعه آموزش‌های مهارتی نیز موفق شدیم در مجموع ۲ سال تحصیلی، نزدیک به ۲۷ هنرستان جوار را ایجاد کنیم که به نوعی در سطح کشور کم سابقه بوده است.

در حوزه فضای تحولی نیز حرکت‌های خوبی در دولت سیزدهم بویژه با همکاری خیرین، صنایع و مجموعه‌های مختلف انجام شد و خوشبختانه در سفر رییس جمهور به استان نزدیک به ۸۰۰ کلاس درس با راهبری استاندار هرمزگان آماده افتتاح است که ۶۵۰ کلاس درس امروز تحویل آموزش و پرورش شده است تا دانش آموزان در فضایی ایمن و استاندارد درس بخوانند.

وی یادآورشد: سال گذشته نیز در شرایطی سال تحصیلی آغاز شد که به واسطه بیماری کرونا ۲ سال آموزش مدارس به نوعی مجازی بود و درگیر سخت افزار و آماده سازی فضا و فشارهایی که در پیرامون آن ایجاد شد، بودیم اما امسال با پیش بینی‌های خوبی که شده برنامه‌های کیفیت بخشی در حوزه‌های فعالیت پرورشی و فرهنگی سرلوحه کار همکاران فرهنگی استان قرار گرفته است.

در تامین نیروی سهمیه‌هایی امسال از سوی وزارتخانه مربوط به دانشگاه فرهنگیان هرمزگان ماده ۲۸ رشد ۱۰۰ درصدی را داشته است که بتوانیم بحث کمبود نیروی انسانی با مجوزهایی که صادر می‌شود، پوشش دهیم.

ساعت: ۰۸:۳۰ بعد از ظهر - ۱۴۰۲/۰۷/۰۲

بازدیدها: ۱۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *