سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

استاندار هرمزگان هشدار داد که مدیران ضعیف و ناتوان را برکنار خواهد کرد

استاندار هرمزگان هشدار داد که مدیران ضعیف و ناتوان را برکنار خواهد کرد

استاندار هرمزگان در جشنواره شهید رجایی

استاندار هرمزگان با تاکید براینکه مدیران در کنار خدمت به مردم باید نسبت به پاکسازی اداره خود از فساد اقدام کنند، گفت که مدیران ضعیف و ناتوان در ریشه کنی فساد برکنار می شوند.

به گزارش صدف نیوز، مهدی دوستی در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی و مراسم تجلیل از مسوولان ادارات و شرکت های دولتی برتر هرمزگان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ افزود:‌ این استان در برخی از این شاخص‌ها شاهد رشد چند برابری بوده است که طرح‌های هفته دولت یکی از آنهاست.

وی افزود: این استان در سال گذشته شاهد رشد خوبی در شاخص های مختلف بوده که می‌توان به ایجاد بنگاه‌های جدید، صدور پروانه‌های بهره‌برداری، بخش مسکن، ترانزیت، صادرات، واردات، فعالیت‌های گمرکی و سایر بخش‌ها اشاره کرد.

استاندار هرمزگان ادامه داد:‌ طرح های عمرانی که در هفته دولت کلنگ زنی یا بهره‌برداری شد رشد ۲۵ برابری نسبت به سال قبل داشت که قابل توجه است.

وی با بیان اینکه تجلیل از مدیرانی که در یکسال گذشته برای ارتقاء جایگاه این استان زحمت کشیده‌ و این نتیجه را بدست آوردند روش درستی است، توضیح داد:‌ لیست اداره‌های دولتی که در جشنواره شهید رجایی مورد تقدیر قرار گرفتند دارای ۲ بخش بالا و پایین است، برخی که در بالای لیست بودند تقدیر شدند.

دوستی بیان کرد: این لیست دارای لایه پنهانی بوده که شامل اداره‌هایی است که در انتها قرار دارند و به آن‌ها فرصت محدودی داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای تعدادی از آن‌ها اخطار صادر شد و این اخطارها تا روز شنبه به برخی دیگر داده می‌شود و بایستی بدانند نسبت به جایگزینی آن‌ها اقدام خواهد شد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در برخی حوزه‌ها ضعف وجود دارد، گفت: تکریم ارباب رجوع در برخی از اداره‌های دولتی رعایت نمی‌شود و شاخص‌ها نشانگر آن است که شأن ارباب رجوعی که از روستاها و شهرهای مختلف مراجعه می‌کنند حفظ نمی‌شود ضمن اینکه عملکرد برخی اداره‌های دولتی هم خوب بوده است.

رییس شورای تأمین هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همچنین مبارزه با فساد یکی از اصول اصلی است و بر روی آن تمرکز خواهیم کرد.

وی بیان کرد:‌ تمرکز ما در سال اول دولت بر کار و تلاش، رشد اقتصادی، انجام کارها و ایجاد صنایع جدید بود و برای مزیت‌های نسبی هرمزگان مانند نفت و معادن طرح‌های مشخصی تعریف کردیم.

وی ابراز داشت: امسال هم تمرکز خود را بر ۲ حوزه تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد قرار داده‌ایم و مدیران باید نسبت به پاکسازی اداره خود از فساد اقدام کنند.

دوستی هشدار داد: در غیر اینصورت با مدیران ناتوانی که قادر به ریشه‌کنی فساد در اداره خود نباشند برخورد می‌کنیم.

دبیر جشنواره استانی شهید رجایی:

بهبود ۸ درصدی شاخص‌های عمومی اداره‌های دولتی در استان هرمزگان

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان و دبیر جشنواره شهید رجایی گفت: میانگین شاخص‌های عمومی در سال ۱۴۰۰ معادل ۷۰ درصد و در سطح متوسط بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود هشت درصد رشد داشته و بهبود یافته است.

ابراهیم شاکری زاده در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی و مراسم تجلیل از مسوولان اداره‌های دولتی برتر هرمزگان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰، افزود:‌ همچنین میانگین شاخص‌های اختصاصی درسال ۱۴۰۰ معادل ۹۰ درصد و در سطح خوب ارزیابی می‌شود که نسبت به سال ۱۳۹۹ معادل ۶ درصد رشد داشته و بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه امسال برای جشنواره شهید رجایی هدف گذاری شده و شاخص‌ها براساس اهداف مورد بررسی قرار گرفته است، توضیح داد:‌ اداره های دولتی در این جشنواره در ۲ سطح ملی و استانی در شاخص های اختصاصی و عمومی ارزیابی می‌شوند که شاخص های عمومی برگرفته از سیاست‌های ابلاغی نظام اداری، برنامه جامعه نظام اداری، قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر اسناد و قانون‌های مرتبط با نظام اداری است.

دبیر جشنواره شهید رجایی اضافه کرد:‌ شاخص‌های اختصاصی هم به تناسب شرح وظایف، ماموریت ها و تکالیف تخصصی هر دستگاه تعیین می‌شود و شاخص های عمومی یک هزار امتیاز و شاخص‌های اختصاصی هم یک هزار امتیاز دارد که در مجموع ۲ هزار امتیار می‌شود.

شاکری زاده با یادآوری اینکه برای جشنواره امسال هدف گذاری انجام شد و شاخص‌ها براساس آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: در شاخص نحوه ارائه خدمات دستگاه‌ها و سهولت استفاده ۸۰ درصد، شاخص شایسته سالاری در انتصابات نیروی انسانی ۴۲ درصد، اجرا و ارزشیابی دوره‌های آموزشی مدیران و کارکنان ۷۳ و ۱۵ صدم درصد، ارتقاء سلامت اداری دستگاه ۷۳ درصد، ارائه خدمات به شهروندان توانخاه ۶۴ درصد، استقرار نظام رسیدگی به شکایات مردمی ۷۶ درصد، استقرار نظام جامع توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز ۷۴ و ۸۵ صدم درصد و در شاخص آسیب‌شناسی و بهبود عمل‌کرد ۶۳ درصد اهداف محقق شده است.

وی گفت: مقدمات کار از بهمن ماه آغاز و در شهریورماه سال بعد خاتمه می‌یابد و اداره‌های دولتی در پنج بخش یا گروه دسته بندی می‌شوند که گروه اول شامل آموزشی و پژوهش و فرهنگی، گروه دوم شامل تولیدی و خدماتی، گروه سوم امور زیربنایی و توسعه زیرساخت، گروه چهارم سلامت و رفاه اجتماعی و گروه پنجم هم عمومی و قضایی است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان افزود: بر این اساس اداره کل شیلات و صنعت و معدن و تجارت در شاخص‌های عمومی و اختصاصی رتبه‌های برتر را کسب کردند و در گروه اول اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش هرمزگان، در گروه دوم اداره کل جهاد کشاورزی و اداره کل امور مالیاتی، در گروه سوم شرکت برق منطقه ای، در گروه چهارم اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و در گروه پنجم هم اداره کل منابع طبیعی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی عنوان اداره‌های برتر را در بیست و پنجمین جشنواره استانی شهید رجایی بدست آوردند.

در پایان مراسم بیست و پنجمین جشنواره استانی شهید رجایی از عملکرد دستگاه ها و مدیران استانی براساس شاخص های عمومی و اختصاصی قدردانی شد.

ساعت: ۰۹:۲۴ بعد از ظهر - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲

بازدیدها: ۱۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *