سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

روزنامه نگاری گردشگری و سفرنامه نویسی

روزنامه نگاری گردشگری و سفرنامه نویسی

گردشگری هرمزگان

صدف نیوز/ به قلم: محمد بویری

روزنامه نگاری گردشگری مرجع ضروری از اطلاعات است که به مخاطبان کمک می کند تا از فرهنگ های جهانی و اطلاعات مهم گردشگری را در مورد مقاصدی که می خواهند از آن بازدید کنند، درک کنند.

روزنامه نگاران گردشگری به طور منظم با مردم مصاحبه می کنند و با مردم محلی تعامل دارند، به این معنی که آنها باید در برخورد با افراد دیگر آگاهی داشته باشند.

برخی از روزنامه نگاران گردشگری درباره موضوعات بحث برانگیز گفتگو می کنند و باید بتوانند دیگران را آرام و متمرکز نگه دارند.

روزنامه نگاران گردشگری امروزی داستان می سازند و اطلاعاتی را در مورد مقاصد محبوب و ناشناخته ارائه می دهند. این اطلاعات فراتر از محل اقامت، جاذبه ها یا فعالیت های موجود است.

روزنامه نگاری گردشگری، سفرنامه نویسی و همچنین وبلاگ نویسی در سفر نیست.

این سبک از روزنامه نگاری برای خودش یک فرم نوشتاری است.

اگرچه روزنامه نگاری گردشگری اغلب به عنوان نوع کمتری از روزنامه نگاری شناخته می شود، اما در واقع یک رسانه مهم اطلاعاتی است، به ویژه که جهان ما با جهانی شدن کوچکتر شده است. تاثیر رسانه های دیجیتال بر این حوزه تخصصی روزنامه نگاری و نحوه انطباق مردم با مطبوعات گردشگری، امروزه به طور موثر در روزنامه نگاری گردشگری نشان داده شده است.

ستون ها و مقالات گردشگری را می توان به راحتی در روزنامه ها و مجلات یافت.

این نوع روزنامه نگاری، نگاهی عمیق به فرهنگ سفر ارائه می کند و در عین حال خوانندگان را در جریان رویدادهای جاری سفر جهانی قرار می دهد.

یکی از دلایل اهمیت روزنامه نگاری گردشگری این است که بستر بازاریابی را برای مردم کشورهای دیگر فراهم می کند تا به عنوان واسطه عمل کنند و فرهنگ خود را در سطح جهانی معرفی کنند و گردشگری را ترویج دهند.

نوشته های یک روزنامه نگار گردشگری باید فراتر از نوشتن نقدهای مربوط به یک جشنواره، موزه یا هتل باشد، این همان سفرنامه نویسی است.

سفر نوشتن می تواند از خانه شروع شود. به هر حال، در مورد چه مکانی بیشتر از مکانی که در آن زندگی می کنید می توانید صحبت کنید.

با نوشتن در مورد شهر خود، جاذبه های محلی و اخبار جالب در منطقه خود شروع کنید. با نوشتن در مورد خانه خود از منظر سفرنامه نویسی، می توانید اولین داستان خود را بدون صرف هزینه برای بلیط هواپیما، هتل ها و راهنمایان محلی بنویسید.

به این فکر کنید که افرادی که از یک منطقه دیگر بازدید می کنند علاقه دارند در محل زندگی شما چه چیزی بیاموزند و در مورد آن موضوعات بنویسند و به شما فرصتی می دهد تا در زمینه های مختلف سفرنامه نویسی جستجو کنید. به عنوان مثال: هنر و فرهنگ، غذا، سبک زندگی و…

شما باید بتوانید عکس های جالبی بگیرید که می تواند زمینه بیشتری را به داستان شما اضافه کند.

برای عکاسی از طیف گسترده ای از سوژه ها مانند مناظر، مناظر شهری، پرتره، ورزش، غذا، نمای نزدیک و… باید دانش اولیه ای در مورد نحوه عکاسی از همه چیز داشته باشید و مجموعه ای از تصاویر را بگیرید که یک مقصد را در بهترین حالت به تصویر بکشید.

بسیاری از سفرنامه نویسان خلاق اکنون در حال ایجاد محتوا برای رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و کتاب های الکترونیکی هستند که به طور چشمگیری  چشم انداز سفرنامه نویسی را تغییر می دهد.

با این حال، حرفه یک سفرنامه نویس عادی با ظهور سایت های بررسی سفر موثر، نظرات آنلاین و افزایش دسترسی به اینترنت به اطلاعات سفر به چالش کشیده شده است.

سفرنامه نویسان خلاق می توانند به زوایای منحصر به فردی فکر کنند تا آثار خود را از مقالات نویسندگان دیگر در همین موضوع متمایز کنند.

ساعت: ۰۹:۴۴ بعد از ظهر - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴

بازدیدها: ۳۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *