سایت صدف نیوز- شماره مجوز: 83030

اجرای پروژه جی پان GPON در شرکت مخابرات هرمزگان

اجرای پروژه جی پان GPON در شرکت مخابرات هرمزگان

مهندس هاشم حاتمی

مهندس هاشم حاتمی

با اجرای پروژه جی پان GPON در شرکت مخابرات استان هرمزگان، تحول اساسی در واگذاری ADSL و تلفن ثابت روی خواهد داد. مهندس هاشم حاتمی رئییس اداره طرح و مهندسی شرکت مخابرات استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار صدف نیوز با اعلام این مطلب گفت: پروژه جی پان پروژه ای است که از تجهیزات بروز برخوردار و با فیبر نوری سازگار است. دارای ۶۴ هزار پورت است که فعلا ۳۰ درصد آنرا برای ADSL و ۷۰ درصد را برای بوق (تلفن ثابت) در نظر گرفته ایم. یعنی می توانیم بر روی این ۶۴ هزار پورت ۳۰ درصد Adsl و ۷۰ درصد شماره تلفن واگذار کنیم که البته قابلیت افزایش واگذاری ADSL را نیز دارد.

مهندس حاتمی افزود: پروژه جی پان در حال حاضر در بندرعباس در حال اجراست. همچنین در شهرستانهای قشم، کیش و بخشی از میناب هم واگذار شده است.

وی گفت: از مزایای این پروژه، نزدیک بودن مشترک به فیبر نوری است و با سوئیچ های قبلی نیز همخوانی دارد و نیازی به تعویض سوئیچ های موجود در شبکه نیست. با اجرای این پروژه، استفاده از سیم مسی بسیار کاهش خواهد یافت به طوری که فقط از کافو تا درب منازل و شرکتها از سیم مسی استفاده می شود و از کافو تا مرکز مخابرات فیبرنوری خواهد بود. کافوهای آن هم دارای ظرفیتهای مختلفی است و از کافوی ۱۲۸ پورت (شماره) تا ۱۰۰۰ پورت دارد که با توجه به ترافیک مکان و تعداد متقاضیان، کافوهای مناسب نصب خواهیم کرد و در جاهایی که مشترکین کمتری داشته باشیم از کافوهای با ظرفیت پایین تر استفاده خواهد شد.

رییس اداره طرح و مهندسی شرکت مخابرات هرمزگان تصریح کرد: این پروژه، محاسن زیادی دارد و یکی ازعمده حسن های آن این است که می توانیم اینترنت را با پهنای باند بالایی به متقاضیان واگذار کنیم. حتی امکان واگذاری پهنای باند تا ۳۰ مگابایت هم وجود دارد. ما فعلا ۳۰ درصد ظرفیت را برای ADSL در نظر گرفته ایم اما افزایش آن تا ۱۰۰ درصد هم میسر است و علاوه بر آن امکان افزایش تعداد مشترکین تلفن ثابت را هم در صورت لزوم وجود دارد.

مهندس حاتمی در پایان از مهندس میرطبا مدیر عامل محترم شرکت مخابرات هرمزگان و همچنین مهندس تراکمه معاون امور عمرانی استانداری به خاطر تلاش ها و پیگیریهای مجدانه شان جهت نصب این تجهیزات در استان هرمزگان تشکر کرد و گفت: در برخی از استانها پروژه GPON در حد محدودی اجرا شده اما با همت مدیران ارشد استان، موفق شدیم دو برابر دیگر استانها در این استان نصب کنیم که بی تردید رضایتمندی مشترکین اینترنت و تلفن ثابت را به دنبال خواهد داشت.

بازدیدها: ۳۱۹

One comment on “اجرای پروژه جی پان GPON در شرکت مخابرات هرمزگان

  1. شهریار گفت:

    سلام.تاریخ این مقاله خبری مشخص نیست.همچنین منبع آن ،دورکن مهم هر مقاله ،گزارش و اطلاعات رسانه ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *